18 Oca 2011

tasarım elbisem


Yine bir "ekşın", yeni bir eğlence ile yine karşınızdayım... Benim günüm eğlencesiz, macerasız, heyecansız geçmez.. Galiba böyle yaşamak istediğim için ilginç olaylar da beni buluyor biraz.. en sıradan günde bile kendimce "değişik" bir şey buluyorum.. Eğlenceliyim genellikle.. bazen somuttuğum günler de oluyor, günlerimin aymadığı, yüzümün pek gülmediği.. Olsun, o günlerde de başka ilginçlikler beni buluyor, günü boş geçirmiyorum genelde:)
Şimdi sırada bol maceralı tarasladığım elbisemde...
Elbiseyi, kumaşı gördüğüm an kafamda oluşturmuştum..Bu arada yaşadığım küçük ilçede sadece iki kumaşçı var ve genelde divitin satıyorlar. Her ne kadar yakın il/ilçelerdeki pazarlarda kumaşçılar olduğunu öğrensem de , henüz gidememiş, alamamış olmak, beni engellemedi gördüğünüz gibi... Neyse, kumaşı bulalı çook uzun zaman oluyor.
Hata dikiş makinemi sırf bu yüzden almış olabilirim bile.. Dikme çabalarım önce sonuçsuz kaldı.. Olsun, yılmadım, vazgeçmedim. Aynı kumaşı iki kere alsam bile, diktim ya, siz ona bakın.. :)
İlki de olurdu aslında ama elimde dikmiştim ve bazı yerleri kaydırmışım... Söküp yeniden yapmak hem kumaşa zarar veriyor hem de beni çok bunaltıyor.. Amaaannn, alt tarafı 2 metre divitin değil mi canım (!) ben de aldım yenisini.. Üstelik bu sefer düz mavisini de buldum, daha çok hoşuma gitti.. (Hatta okey masası yeşili de vardı)
Aslında istediğim, dikebilirim dediğim elbise, resimlerdeki gibi birşeydi.. Kup olmasın, pens olmasın, dümdüz yanlardan dikeyim gitsin diyordum..
Ancak diktikten sonra baktım ki, kısa etek boyuyla çok cici olan elbise, "koca sınırı" boyu ile pek bir havasız, pek bir pespaye duruyor.. E tabi değiştirmek gerekti biraz.. Sağından solunda derken, ortaya yeni bir elbise çıktı...
Bu arada elimde ne bir model, ne de kesmeye dikmeye yardım edecek, dikişten anlayan biri var.. Yani tam anlamıyla acemi şansıyla oldu ne olduysa...
Önce elbisenin nasıl bir model olabileceğine, mavi kısmın nerede başlayıp nerede biteceğine karar verdim yapa boza...
Sonra, yakası ve kolları uğraştırdı.. Elimde, dikmek istediğim modele benzeyen bir elbise, bluz bişi bile yokmuş sonradan anladım..
istediğim yoksa, olanlardan kullanırım diyerek ben de bir elbisemin yakasıyla kollarını kopyaladım.. mümkün olsa copy&paste yapacaktım ama diktiğim elbisenin içine, evdekini yerleştirdikten sonra kol ve yaka kesince pek de bir farkı olmadı..
Ey siz dikişten anlamayanlar !
Ben ettim, siz etmeyin, bu kadar uğraşacağınıza gidin bir dergi alın, içinden kesin biçin...Gecenin kör vakti 'bitcek bu elbise, hayatta uyumam' diye diretmeyin.. Uykunuza yazık..
Dikişten anlayanlara da bir sözüm olacak.. LÜTFEN içinizden gülün ! Deneye yanıla olacak bu işler değil mi ? olur olur.. Benim gibi tembel adam , yaratıcı olur:)
Gelelim tüm bu harfleri bir araya toplayan,sizin gözlerinizi yoran elbiseye...


13 yorum:

Unknown dedi ki...

kalıpsız falan diktim diyorsun ,inan bana kalıpla dikenler bile hata yapabiliyor hiç moralini bozma ,hangimiz hata yapmıyoruz ki zaman zaman ,güle güle kullan bence emek en güzeli

Adsız dedi ki...

özlemcim gayet güzel olmuş ellerine sağlık çok beğendim.

gülşah dedi ki...

canım adsız benim bilgisayarın azizliği

Birileri anlatsın dedi ki...

İşi bilmiyorum demişsin ama maşallah elbise hiçte öyle demiyor çok güzel dikmişsin emeklerine sağlık. "Koca sınırı"nada çok güldüm :-)

Unknown dedi ki...

hello!!!!!!!compliment to blog...J subscribe to blog...you subscribe to my blog...tks...kiss

http://vale-zagu.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

çok başarılı buldum..tahminimden daha iyi bir iş çıkarmışsın.devamını bekleriz artık..kaptanb
parolamı kabul ettiremiyorum.adsız diye gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

çok güzel çok şirin bi elbise olmuş ellerinize sağlık
sagunalp

ferayfer dedi ki...

harika olmuş arkadaşım ellerine sağlık....

http://ferayturhan.blogspot.com/ dedi ki...

canım ellerine sağlık harika oldu...

Neslihan Toker dedi ki...

bence güzel olmuş
aynen benim dikiş dikme mantığım gibi
benzeşiyoruz
eline sağlık
haaa ayrıca birşeyler üretmek güzel olan, daha iyisi geriden gelir.
Sevgiler...

~~ysn.ysmn~~ dedi ki...

acemi bir insana göre gayet başarılı olmuş. üstünüzede çok yakışmış.. ellerin dert görmeye tembel insan :))

Unknown dedi ki...

güzel kızım sen yaparsında kötü olurmu......emeğine sağlık...

Öblem dedi ki...

güzel yorumlarınız için teşekkürler.. çok şımardım..:)