14 Ara 2011

Abajur Etek

Şort olan koca pantolonundan kalan paçalar kızıma etek olmak üzere yola çıktı. Aslında ben bu paçaları bayramdan önce kesmiştim.. Bayramda kızıma hediye gelen bir kadife eteği giydirdim ve ne kadar cici görünüyor derken fikrim geldi.
Bebek kıyafetleri çoğunlukla çok cici görünüyor olmasına rağmen çok süper zor olmuyorlar. Yalnız süslemesi ve dikişi gösteriyor. Hatayı  da affetmiyor ne yazık ki..
Ben de kalan paçaları , evdeki diğer etekten örnek  alarak şerit şerit kestim. Paçanın ucu zaten katlıydı ne ne tesatüf ki, tam kızımın beli genişliğindeydi.Yani kemer yapmaya bile gerek kalmadı. Sonra ilk şeriti kemere diktim. Biraz daha uzunca bir şeriti önce büzdürdüm, sonra ilk parçaya ekledim. Son olarak da daha da uzunca bir parçayı büzdürerek ekledim. Aslında beline lastik geçirecektim ama giydirmesi zor olduğundan fermuar daha kolay geldi.

Bu arada kadifenin, sülfile / overlok yapılmadan evi ne kadar batırabildiğini gözlerimle bir kez daha gördüm ve yine bu durumdan nefret ettim. Ben zigzag çektim aslında ama istediğim gibi olmadı. yine de ufak parçacıklar evin her yanına yayıldı.Resimlerde de göreceksiniz zaten..  Kadife de kalınca olduğu için katlayıp dikmek istemedim. Zaten yeterince abajura benziyor..

Dikişlerim çok güzel olmadı aslında ama siyah ve kadife olmasının avantajıyla çok çirkin görünmediler. Yine de nasıl süsleyeyi mdüye düşünürken, bu küçük ilçenin en süper tuhafiyesindeki kısıtlı imkanları kullanarak bu hale getirdim.
Aslında monta kullandığım zigzag su taşından kullanacaktım ama , istediğim renklerde kalmamış, olanlar da eski mal.. baya harap görünüyordu..

Her ponpon sırasında abajura benzedi bu diye diye diktim. Kızım ponponları çok seviyor. o yüzden giydirmesi kolay oldu, pek de sevimli durdu... Ama fotoğraf için uygun ışık, hareketsizlik mümkün olmadı..Önümüzdeki günlerde belki bir defile yapar bize?





Hiç yorum yok: