7 Ara 2011

Bebeğim Gelirken Bölüm II

Bebeğim gelirken yazı dizisi ne kadar sürer bilmiyorum. Kafamda tasarlarken bir sürü şey  aklıma gelmesine rağmen yazmak için pc başına oturunca hepsi uçup gidiyor. Yeterince konsantre olamıyorum sanırım. Bir de minik göbeğim bugünlerde benden bağımsız hareket ediyor .. Ben oturuyorum ama o sanırın zıplıyor içerde..
neyse..
İlkinde el yordamıyla öğrendiğim bilgileri , püf noktalarını düşününce belki birilerinin işine yarar diyerek bu seriye devam ediyorum.

Emzirmek çok önemli.. Her anne emzirmek istiyor. .Ama çeşitli sebeplerden sütünüz gelmeyebiliyor, az gelebiliyor bebek emmek istemiyor olabilir..vss...

Öncelikle henüz anne adayı iken buna alıştırmak lazım kendini.. Emzirmek önemli ama olmazsa olmaz değil. Çünkü  emzirmek en önce annenin sakinliğiyle ilgili.. İç huzurunuz varsa gerisi kolay. (o dönem anlamıyorsunuz bunu söyleseler de )  Ama sütüm gelmiyor, çocuk aç diye düşündükçe, sütün gelesi varsa da gelmiyor... Varsın bir süre mamayla beslensin dediğiniz, rahatladığınız an, herşey düzeliyor.
ilk hafta çok kilo vermiş,üzerine sarılık olmuştu bebeğim.Sütün yetmiyor ,mama vereceksin dediler hastaneden. ( şimdiki aklım olsa 2 kaşık şekerli su verirdim)
biberon dendikçe olmaz diyorum ama bebeği de gördükçe içim acıyor. Sonra  en az doz olan 3 ölçek mama ile başladı macera.. Bilemeyince  (dr ne söylerse söylesin etraf çok karışınca ya da kendine güvenmeyince) emzirdikten hemen sonra da olsa dayıyorsun mamayı.. çocuk çatlamak üzere aslında ama güven de dip yapmış ya,  ver mamayı ver mamayı.. yazık...
ilk ay kontolünde bebeğimi ilk defa gören doktorumuz dedi ki, annenin kendine güveniyle alakalı sütün yetip yetmemesi. Böyle bir araştırma var;
Anneleri ikiye ayırmışlar. bir gruba sütün yetiyor çok süper , diğer gruba da yetmiyor sütün,  demişler. annelerde süt üretimi ikinci grupta düşerken ilk grupta artmış. ver gazı gitsin yani...

4 ay kadar günde 1 sefer, 3 ölçek yani 100cc mama vermeye devam ettim. aynı zamanda düşünüyorum da günde 100cc mama,  aç bebeği doyurmaz, ki bebeğim de istemiyordu zaten artık..
Benim 100 cc kendime güven eksiğim vardı sadece..
kendi annemin de "sütün yetmiyor mu acaba? acaba karnı mı aç?"  diye beni desteklemesi de (!) müthişti.
Bir bildiği var da söylüyor diye dinliyordum istemeden.. Oysa ilk bölümde anlattığım kendine güven problemiydi hepsi..

Neyse.. her yazıyı bu kadar didikleyerek yazarsam ansiklopedi olur..
Daha kısa bir versiyona geçeyim.Aklıma geldiği sırayla..kulak dolgunluğu olsa yeter bana . zamanı gelince hatırlayayım..

1.Mama verilen bir bebeğe mama vermediğinizde kaka yapmayabiliyor. Telaşlanmayın. çünkü anne sütünde mama içindeki kadar çok posa yok. Kabız oldu eyvah diye panik yapmanıza gerk yok.. Bir süre yapmayabiliyorlar..

2. Bebeğin gazını çıkarmak önemli.. Yokmuş ki demeyin birikiyor.. Ben geç öğrendim siz erken davranın :
Buradan videoyu izleyin lütfen. Boşuna da çocuğun sırtına pat pat vurmayın. Ciğerlerini dökmeyin.

3.  Bebeğin aşılarında çok ağlamayın. Kendinizi  harap etmeyin. Azıcık dirayetli olun. Onun canı, sizin içiniz kadar yanmıyor, emziriyorsun geçiyor, öpüyorsun geçiyor.. Olan size oluyor...

4.  Bebeğinizi ne kadar çok temiz havaya (soğuk bile olsa) alıştırırsanız o kadar dayanıklı oluyor.. kısa yürüyüşler hem size hem bebeğe süper iyi geliyor.. bebek arabalarının üzerine takılan yağmurluklar ,yağmur çamur ,rüzgar, soğuk..ne varsa engelliyor. aklınızda olsun..

5. Ben  mart başından beri kaloriferleri yanmayan bir evde 30 nisan2da doğum yaptım, 45-50nci günlerde de çocuğu o  soğuk evde yüzdürdüm. İnternetten  öğrendiğim yöntem çok süperdi. Hem bana hem bebeğe eğlence..artık kızım kendince güzel yüzüyor...banyo için çıldırıyor. (Suyu seven çocuk iyidir..)
Şimdi bulamadın videoyu ama bulunca eklerim.  Eliniz bebeğin ensesinde olacak şekilde çok da dolu olmayan küvete bebeği yatırıyorsunuz sırt üstü. İleri geri hareket ettiriyorsunuz yavaşça. Bebekler el ve ayaklarının sudaki hareketini anne karnındakine benzettiği için sakinleşiyor, mutlu oluyor...İsterseniz o arada bir de şampuanla banyoyu da aradan çıkarın. ama aslında  evire çevire çocuk yıkamaya gerek yok. Onun o ekşi kokusu bile missssss........bitlenecek hali yok ya..

5. Annedeki gazın bebeğe geçmesi mümkün değil. Ama annenin  bağırsak hareketler çok değişik oluyor. Doğumdan hemen sonra zorlamaya gerek yok. Kuru fasulye, nohut yiycem diye tutturmasanız da olur..

6. Biberonla mama veriyorsanız, en küçük tek delikli  biberonla verin ki, karnı doysun ama kolay çekemediği için severek içmesin. Kaşıkla bebek beslemek çok zor, yapabileni tebrik ve takdir ediyorum.

7. Emzik süper birşey. Kullanımındaki yanlışlıklarla  kötü bir şey de olabilir. Uyuma eğiliminde ama uyuyamayan bebeğe verdiğinizde sakinleşiyor, uyuyor.  Ama karnı aç, altı ıslak bir bebeğe verilmemeli..Özellikle sadece uyurken almaya alıştırırsanız ileride çok rahat edersiniz    (Şekil1.a  : Ben)

8. Yeni doğdklarında elleri  ayakları istemsizce hareket ediyor, kasları gelişiyor bebeğin. Bu hareketleri kendini korkutuyor ve uykudan korkarak uyanabiliyorlar. Özellikle ilk ay. Yarım kundak denilen şekilde, çok sıkı olmadan ellerini ayaklarını  rahat hareket edemeyecek şekilde örtüp yatırmak işe yarıyor. Kendi pırtından korkardı benim bebeğim..


Burda bahsi geçen konular ilk 4-5 hafta için özellikle önemli kanımca..  Sonradan öğrenince de iyi ama  baştan bilseydim daha kolay olurdu..

Şimdilik bu kadar..
Sevgiler...

Hiç yorum yok: