11 Ara 2011

Mont Dikimi

Artık ufak tefek şeyler yapmak yerine daha ciddi işlere imza atmam gerektiğini düşündüğümden,  denemelere başladım. Tabi ki benim her zaman yaptığım gibi atmasyon oldu ama bence fena da durmadılar. En azından birilerinin işine yarayacak kıyafetler çıktı ....

Uzun süre önce Derya Baykal'ın programında görmüştüm, kumaşı ikiye katlayıp kesip bebek hırkası yapmışlardı. Ben de hırka oluyorsa mont neden olmasın dur bakalım diyerek yola çıktım.


Yalnız  aşka gelip dikmek isteyenlere baştan söyleyeyim :  çocuğun sweatshirt ünden kalıp çıkarıp işe başlarsanız , yolda kalırsınız . daha kalınca, büyükçe bir ölçü almak lazım. Benim için yalnız boyu uygun oldu ilk diktiğimin. Göbüşü kapanmadı:)

Dışı deneme olduğu için leke tutmaz diye aldığım ancak ütü tutmayan , su geçirmeyen masa örtüsünü kestim..
içine de kullanmadığım, artık da kullanmayı düşünmediğim havluyu kestim.

Kendi kendime de yumuşacık sıcacık olacak ne güzel diye gaz vermiştim ama  Güneş'im  ölçü aldırmaya karşı bir çocuk olduğu için  küçük kaldı..
Dikiş  işi acemi işi olduğu için pek güzel olmadı.  Ama atmaya da kıyamadım. Birinin işine yarar bari diyip ben de süslemeye kara verdim.
Dikişi çok kolay oldu ama iki katı iç içe yerleştirmek, kolları yakayı uygun ölçüde kesmek çok zor oldu. Bir de ölçü için alabileceğim bir kalıp olmayınca göz kararı artık ne çıkarsa bahtıma diyip vurdum makası..

Bilgisayarda birşeyler çizmeyeli uzun zaman olmuş, bu çizimle idare edersiniz. Merak edilenlere seve seve cevap veririm.
Bir de manken üzerinde gösterebilseydim çok güzel olacaktı ama ne mümkün...




Hiç yorum yok: