17 Ara 2011

Bebeğe Hazırlık Bölüm III

Bebeğe hazılık serisine aklıma geldikçe kısa kısa devam ediyorum..

Hastaneden çıkarken bebeğime sarılık testi yaptılar ve yüksek çıktı, mama vericez dediler falan filan...
Bebeğe mama vermek çok moral bozucu bir şey.. Yetemiyorum, bakamıyorum duygusuna kapılıyor insan. Az önce 3 aylık bebeğine mama vermek zorunda kalan komşumla konuştuk. dişini yaptırdığı için sadece 8 saat emzirme demiş doktor ama morali çok bozuktu..  Bebeğin küçük/ büyük  olması ya da mama verme süresi farketmeden can sıkıyor ..
Aynı soru işareti : ya biberon alıp da meme istemezse!!??!!

ben gördüklerime dayanarak  şöyle bir çıkarımda bulunuyorum:
Anne göğsünden çok daha fazla ve kolay süt gelirken, bebeğe tek ve küçük delikli biberon ile mama verince zor çekiyor ve biberon ikinci planda kalıyor. Sonuçta en kısa yoldan karnını doyurmak zorunda bebek. Bir de sıcaklık anne kokusu falan işin içine girince bebek minicik  de olsa, o ayrımı farkedebiliyor...

Bu arada reklam olmasın ama avent kullandım. Çok memnunum, wee aldım acemilikle ilk önce.. tek delik ama kocaman delik. ayrıca hava yutuyor ve kendiliğinden dökülüyor.. en basiti, ne olacak ki diyip geçmemek lazımmış, öğrendim, geçti :)   Güneş'te biberon bağımlılığı problemi yaşamadık..

Bir de tam yeri gelmişken söylemeliyim ki, anne sütünün tek rakibi yine bir anne sütü olmalıdır..
Aklıma gelmemişti hastanede sütü bol olan birinden azıcık süt sağmasını istemek.. Sonuçta sağdıkça onun da sütü artacaktı.. aklıma gelse isterdim.Benden isteseler de veririm.. Allah razı olsun, eve  döndükten sonra 6 aylık bebeği olan  bir arkadaşım bana şişelerle anne sütü göndermişti.. Sağolsun İstanbul'un bir ucundan, dondurulmuş vaziyette geldi ve ben mama yerine önce onlardan vermiştim. 

Ceyda'mın büyük oğlu da güneşin isim abisi zaten.. İsmi o buldu biz koyduk, şimdi de benim bir kardeşim daha var diyormuş bahsi geçince..

İçindeki kimyasalı vermektense, koruyuculuğu kanıtlanmış anne sütü tercih ediyorum...
Umarım ikincisinde sorun yaşamam.. Ama  az önce konuşurken, komşuma da söyledim.. Sütüm gelmemiş olursa dayanırım kapına.. Bir süt anne daha edinelim..

Devamı gelir nasılsa...

Sevgiler...

Hiç yorum yok: